Toimitusehdot

Toimitustavat

Nouto Postista 1.1 Posti logo Posti Orange rgb
Voit noutaa tilaamasi tuotteet Postin palvelupisteestä. Saat ilmoituksen paketin saapumisesta tekstiviestillä. Voit seurata paketin kulkua Postin lähetystunnuksen perusteella, jonka saat sähköpostiisi kun olemme lähettäneet tilauksesi. Noutaessasi lähetystä ota mukaan henkilöllisyystodistus ja Postin lähetystunnus.

Postin kotiinkuljetus
Helppo tapa saada tilaamasi tuotteet suoraan kotiovelle tai haluamaasi osoitteeseen. Ennen kotiinkuljetusta Posti ottaa sinuun yhteyttä puhelimitse, jotta sopivin jakeluajankohta voidaan määritellä. Posti suorittaa kotiinkuljetuksia suuremmissa kaupungeissa arkisin klo 9–21 välisenä aikana. Muilla alueilla lähetykset jaetaan perille arkisin klo 14 mennessä.

Toimitusaika

Kun tuote on varastossa, tilaus lähetetään tilauspäivää seuraavana arkipäivänä ja se saapuu perille 3-5 arkipäivässä.

Osa tuotteista on tilaustuotteita ja näiden tuotteiden toimitusaika on määritelty tuotetietojen yhteydessä.

Toimituskulut

  • Postipaketti 15 €
  • Postipaketti ovelle 25 €

Yli 20 kg painavaan tai tilaa vievään pakettiin saattaa tulla lisämaksu.
Tarkat painon mukaan määräytyvät hinnat näet tilausvaiheessa.

Maksutavat

Valogalleria.fi -verkkokaupassa on käytössä Klarna -maksupalvelu. Klarna -maksupalvelussa voit maksaa kaikilla pankeilla turvallisesti. Käytössä muun muassa:

  • Pankit: Osuuspankki, Nordea, Danke Bank, Paikallisosuuspankit, Aktia, Säästöpankki, Ålandsbanken, S-Pankki, SEB ja Handelsbanken
  • Luottokortit: Visa, Visa Electron, Eurocard, Master Card
  • Lasku ja osamaksu: Klarna lasku/osamaksu -palvelu.

Toimitusaika

Toimitusaika on varastotuotteille noin 3-5 arkipäivää, tehdastilaustuotteille noin 5 – 35 arkipäivää. Saat tiedon tilaamasi tuotteen toimitusajasta tilausvahvistuksen yhteydessä. Mikäli tuotteen toimitus viivästyy, pyrimme ilmoittamaan siitä heti tiedon saatuamme.

Hinnat ja arvonlisävero

Hinnat ilmoitetaan euroissa ja ne sisältävät ALV:n 24%. Myyjä varaa itselleen oikeuden pidättäytyä toimittamasta tuotetta hinnoitteluvirhetapauksessa. Myyjä varaa oikeuden muuttaa verkkokaupassa mainittuja hinnaston hintoja.

Omistusoikeus

Kaikki tuotteet ovat myyjän omaisuutta kunnes tuotteet on maksettu kokonaisuudessaan.

Vaihto- ja palautusoikeus

Verkkokaupasta tilatuilla tuotteillamme on 14 päivän peruuttamis- ja vaihto-oikeus tuotteen vastaanottopäivästä lukien. Jos tuote tai tuotteet toimitetaan useammassa erässä, 14 päivän määräaika lasketaan viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta. Peruuttamissoikeutta laskettaessa mukaan luetaan viikonloput ja pyhäpäivät, pois lukien vastaanottopäivä. Määräajan noudattamiseksi riittää, että ilmoitus peruuttamisesta on tehty määräajassa. Peruutusoikeus ei koske tuotteita, joita on muunneltu Kuluttajan toiveiden mukaisesti.

Peruuttamisesta voi ilmoittaa käyttämällä sähköistä palautuslomaketta. Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen ilman yksiselitteistä peruuttamista koskevaa ilmoitusta ei riitä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa näyttää, että peruuttamisilmoitus on tehty. Peruuttamiselle ei tarvitse ilmoittaa syytä.
Asiakkaan velvollisuus on tarvittaessa näyttää tuotteiden vastaanottopäivä, esimerkiksi Postin kuitin avulla.

Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.

Huomio! Esimerkiksi sähköosien sovittaminen paikoilleen katkaisee palautusoikeuden.

Mikäli asiakas antaa tilauksen yhteydessä yrityksen nimen, katsotaan, että tilaus tulee yritykselle. Tällöin kuluttajasuojalain mukainen peruuttamisoikeus ei ole voimassa.

Tuotteet on palautettava Postin asiakaspalautuksella hyvin pakattuna annettujen ohjeiden mukaisesti tai tuomalla tuote varastollemme osoitteeseen Tierankatu 8, 20520 Turku.

Huomioithan, että vähennämme palautuksen rahtimaksun 15 € palautettavasta summasta käytettäessä Postin palautuspalvelua.  Suurempien tuotteiden toimituksessa ja lavalähetyksissä rahtikulut voivat olla suuremmat, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme näissä tapauksissa ennen palautusta. Tuotteet on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos asiakas lähettää tuotteet takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä. Emme lunasta jälkivaatimus/postiennakko -lähetyksiä.

Asiakas on vastuussa vain sellaisesta tuotteen arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Mahdollisista kuljetusvaurioista on tehtävä välittömästi vahinkoilmoitus kuljetusliikkeelle ja verkkokaupalle.

Palautus suoritetaan sillä maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellei asiakas ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, ettei asiakkaalle aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Takuu

Verkkokaupasta ostettujen tuotteiden takuu-aika on 1 vuosi. Tuotteiden asennuksessa on noudatettava tuotteen valmistajan asennus- ja käyttöohjeita. Takuu ei vastaa osien normaalia kulumista.

Tuotetiedot

Tuotteiden tiedot ovat näkyvissä verkkokaupassa. Mikäli tiedoissa on merkittävä virhe, asiakkaalla on oikeus palauttaa tuote. Palautuksen tulee tapahtua 14 vuorokauden aikana tuotteen vastaanottamisesta.
Joissain tuotetiedoissa ilmoitetaan tuotteeseen kuuluvien lisävarusteiden tai varaosien tuotekoodeja. Nämä lisäosat ovat erikseen tilattavissa eivätkä sisälly tuotteen myyntihintaan ellei toisin ole mainittu.

Vahingoittunut paketti

Vakuutamme kaikki toimittamamme lähetykset. Jos huomaat pakkauksessa vaurion ennen sen avaamista,
ilmoita siitä heti kuljettajalle. Jos olet avannut paketin ennen vaurion toteamista, ilmoita vauriosta heti Asiakaspalveluumme.

Viallisesta tai kuljetuksessa vaurioituneesta tuotteesta tulee ilmoittaa asiakaspalveluumme välittömästi, kuitenkin viimeistään 24 tunnin kuluttua tuotteen vastaanottamisesta. Korvaamme viallisen tai kuljetuksessa vaurioituneen tuotteen ensisijaisesti uudella vastaavalla tuotteella. Mikäli tämä ei ole mahdollista, ostajalle hyvitetään hänen maksamansa rahasuoritus kokonaisuudessaan.

Tuotteen vika tai sen kärsimä vaurio tulee määritellä ja dokumentoida asianmukaisella tavalla. Viallinen tai vaurioitunut tuote tulee lähettää myyjälle tarkastusta varten. Valogalleria.fi toimita uutta tuotetta tai hyvitä tuotteen hintaa ennen kuin vika tai vaurio on voitu todentaa.

Tietosuoja

Tilaamisen yhteydessä asiakkaalta kysytään vain tilauksen toimittamisen kannalta välttämättömät yhteystiedot ja näitä tietoja käytetään ainoastaan asiakassuhteen hoitoon. Yhteystietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille.

Erimielisyydet

Kaikki tätä sopimusta koskevat erimielisyydet, joita ei voida neuvotteluteitse sopia, ratkaistaan Turun käräjäoikeudessa Suomen lainsäädännön mukaan.
Kuluttaja-asiakkaalla on myös oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Sopimusehdot ja rekisteriseloste

Sopimusehdot löydät täältä.

Rekisteriselosteen löydät täältä.


Asiakaspalvelun yhteystiedot

asiakaspalvelu@valogalleria.fi